„Нова критика” й теорія читацького відгуку в літературознавстві США: компаративний аспект

Lyudmyla Anisimova

Анотація


Здійснено компаративний аналіз двох впливових у США літературознавчих напрямів ХХ ст.: „нової критики” й теорії читацького відгуку (ТЧВ). Визначено їхні характерні ознаки, основні протиріччя й точки дотику, причини виникнення й занепаду, ступінь впливу на розвиток теоретико-літературного процесу та цінність для сьогодення. Подано класифікації основних підходів у межах теорії читацького відгуку Н. Н. Голланда і Л. М. Розенблатт і здійснено їх порівняльний аналіз. Виокремлено спільні й відмінні риси „нової критики” й ТЧВ. Загалом, з точки зору сучасності, найбільш дієвою й придатною до використання виявилась раніше розкритикована за спорідненість із „новою критикою” транзакційна теорія Л. М. Розенблатт, в якій однакова увага приділяється як читачеві, так і текстові, а значення твориться у процесі транзакції між ними.

Ключові слова


„нова критика”; теорія читацького відгуку; компаративний аналіз; літературознавство США

Повний текст:

PDF

Посилання


Bleich D. Subjective Criticism. Baltimore, 1981, 309 p.

Carton Evan, Graff Gerald. Criticism since 1940. In: The Cambridge History of American Literature: Poetry and Criticism, 1940–1995. Cambridge, New York, 1996, pp. 261–472.

Childers Joseph, Hentzi Gary. Columbia Dictionary of Modern Literary and Cultural Criticism. New York, 1995, 362 p.

Columbia Literary History of the United States. New York, 1988, 1263 p.

Culler Jonathan. Prolegomena to a Theory of Reading. In: The Reader in the Text: Essays on Audience and Interpretation. Princeton, N.J., 1980, pp. 46–67.

Davis Todd F., Womack Kenneth. Formalist Criticism and Reader-Response Theory. New York, 2002, x, 202 p.

Fish Stanley. Is There a Text in This Class? : The Authority of Interpretative Communities. Cambridge, 1980, viii, 394 p.

Holland Norman N. Re-Covering “The Purloined Letter”: Reading as a Personal Translation. In: The Reader in the Text : Essays on Audience and Interpretation. Princeton, N.J., 1980, pp. 350–370.

Holland Norman N. Reader-response already is cognitive criticism. Bridging the Gap. 1995, vol. 4, issue 1. Available at: http://www.stanford.edu/group/SHR/4-1/text/holland.commentary.html (accessed 10 September 2012).

Hyman Stanley Edgar. The Armed Vision: A Study in the Methods of Modern Literary Criticism. New York, 1973, 417 p.

Pratt Mary Louise. Interpretive Strategies/Strategic Interpretations: on Anglo-American Reader-Response Criticism. Boundary, 1982–83, no. 2, pp. 201–204.

Rosenblatt L. M. Literature as Exploration. New York, 1995, xx, 321 p.

Rosenblatt Louise M. Literary Theory. In: Handbook of Research on Teaching Language Arts. Routledge, 2003, pp. 67–74.

Rosenblatt L. M. The Reader, the Text, the Poem: The Transactional Theory of the Literary Work. – Carbondale, 1994, xv, 210 p.

The Reader in the Text: Essays on Audience and Interpretation. Princeton, 1980, viii, 441 p.

Tyson L. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide. New York, 2006, 465 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Bleich D. Subjective Criticism / David Bleich. – Baltimore : The John Hopkins University Press, 1981. – 309 p.

 

Carton E. Criticism since 1940 / Evan Carton, Gerald Graff // The Cambridge History of American Literature. Vol. 8 : Poetry and Criticism, 1940–1995 ; [gen. editor Sacvan Bercovitch]. – Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 1996. – P. 261–472.

 

Childers J. Columbia Dictionary of Modern Literary and Cultural Criticism / Joseph Childers, Gary Hentzi. – New York : Columbia University Press, 1995. – 362 p.

 

Columbia Literary History of the United States / [gen. editor Elliott Emory]. – New York : Columbia University Press, 1988. – 1263 p.

 

Culler J. Prolegomena to a Theory of Reading / Jonathan Culler // The Reader in the Text : Essays on Audience and Interpretation ; [edited by Susan R. Suleiman and Inge Crosman [Wimmers]. – Princeton, N.J. : Princeton University Press, 1980. – P. 46–67.

 

Davis Todd F. Formalist Criticism and Reader-Response Theory / Todd F. Davis, Kenneth Womack. – New York : Palgrave Macmillan, 2002. – x, 202 p.

 

Fish S. Is There a Text in This Class? : The Authority of Interpretative Communities / Stanley Eugene Fish. – Cambridge : Harvard University Press, 1980. – viii, 394 p.

 

Holland Norman N. Re-Covering „The Purloined Letter”: Reading as a Personal Translation / Norman N. Holland // The Reader in the Text : Essays on Audience and Interpretation ; [edited by Susan R. Suleiman and Inge Crosman [Wimmers]. – Princeton, N.J. : Princeton University Press, 1980. – P. 350–370.

 

Holland Norman N. Reader-response already is cognitive criticism [Electronic resource] / Norman N. Holland // Bridging the Gap. – SEHR, vol. 4, issue 1, 1995. – Available at : http://www.stanford.edu/group/SHR/4-1/text/holland.commentary.html.

 

Hyman Stanley Edgar. The Armed Vision: A Study in the Methods of Modern Literary Criticism : [reprinted ed.] / Stanley Edgar Hyman. – New York; Knopf : Greenwood Press, 1973. – 417 p.

 

Pratt Mary Louise. Interpretive Strategies/Strategic Interpretations: on Anglo-American Reader-Response Criticism / Mary Louise Pratt // Boundary № 2, 1982–83. – P. 201–204.

 

Rosenblatt L. M. Literature as Exploration / Louise Michelle Rosenblatt. – 5th ed. – New York : The Modern Association of America, 1995. – xx, 321 p.

 

Rosenblatt L. M. Literary Theory / Louise Michelle Rosenblatt // Handbook of Research on Teaching Language Arts / [gen. ed. James Flood]. – IRA, National Council of Teachers of English Routledge, 2003. – P. 67–74.

 

Rosenblatt L. M. The Reader, the Text, the Poem: The Transactional Theory of the Literary Work / Louise Michelle Rosenblatt. – Carbondale : Southern Illinois University Press, 1994. – xv, 210 p.

 

The Reader in the Text: Essays on Audience and Interpretation ; [edited by Susan R. Suleiman and Inge Crosman [Wimmers]. – Princeton, N.J. : Princeton University Press, 1980. – viii, 441 p.

 

Tyson L. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide / Lois Tyson. – 2nd ed. – Taylor & Francis, 2006. – 465 p.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2013 Lyudmyla Anisimova

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Журнал публікує наукові роботи на умовах: Creative Commons Attribution 4.0 International License 

 

 

Pytannia literaturoznavstva
ISSN 2306-2908 
Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University
2 Kotsiubynsky str., Chernivtsi 58012, Ukraine